Projektowanie ubioru
Patronem merytorycznym kierunku jest projektantka z ponad 20 letnim doświadczeniem, z bogatym portfolio i ugruntowanej, uznanej pozycji na rynku europejskim: Sylwia Majdan Dzięki temu partnerstwu możemy zaoferować unikalny, autorski program przepełniony zajęciami warsztatowymi z praktykami a jednocześnie uwzgledniający najnowsze trendy w branży i odnoszący się do bogatej wiedzy m.in. z zakresu psychologii czy marketingu.
Studia przygotowują do profesjonalnego projektowania ubioru. Praktyczny wymiar zajęć umożliwi Słuchaczom podjęcie wyzwań projektowych pod okiem profesjonalistów. Program studiów łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, umożliwiając studentom zdobycie kompleksowej wiedzy na temat tworzenia kolekcji modowych, od koncepcji do realizacji. Program uwzględnia również praktyczne aspekty pracy w zawodzie projektanta , takie jak prawo autorskie, profesjonalna obsługa klienta czy podstawy marketingu.
Blok 1: Historia i teoria mody
- poznanie historii mody i głównych trendów w różnych epokach,
- analiza wpływu kultury, sztuki i społeczeństwa na modę.
Blok 2: Podstawy projektowania ubioru
- zasady kompozycji i estetyki w projektowaniu ubioru,
- techniki rysunku i ilustracji modowej,
- psychologia kolorów,
- psychologiczne podstawy percepcji kolorów, wzorów i faktury.
Blok 3: Konstrukcja i technologia odzieży
- zasady kroju i szycia,
- wykorzystanie nowoczesnych technologii w produkcji odzieży.
Blok 4: Projektowanie kolekcji
- tworzenie konceptów i kolekcji odzieżowych,
- praca nad moodboardami, paletami kolorów i wyborem materiałów.
Blok 5: Stylizacja i merchandising
- techniki stylizacji ubioru,
- zasady prezentacji i sprzedaży kolekcji modowych.
Blok 6: Zarządzanie projektami
- planowanie i realizacja projektów modowych,
- etapy projektowania,
- mitygowanie ryzyk w projektach modowych.
Blok 7: Współpraca z klientami
- skuteczna, empatyczna komunikacja i rozpoznawania potrzeb klientów,
- sytuacje trudne w obsłudze klientów,
- proces współpracy – od pierwszego kontaktu do realizacji.
Blok 8: Prowadzenie firmy w branży modowej
- prawo autorskie,
- podstawy marketingu – aktywne pozyskiwanie klientów, podstawy obserwacji i analizy trendów.
Studia obejmują 10 zjazdów weekendowych (sobota i niedziela).
Zajęcia odbywają się w godzinach 9.00 – 16.00.
Studia realizowane są w formie hybrydowej:
- 5 zjazdów stacjonarnych w Szczecinie
- 5 zjazdów online
Harmonogram zjazdów
Zjazdy | Semestr zimowy (pierwszy) |
---|---|
Zjazd 1 | 26, 27 października 2024 |
Zjazd 2 | 9, 10 listopada 2024 |
Zjazd 3 | 23, 24 listopada 2024 |
Zjazd 4 | 14, 15 grudnia 2024 |
Zjazd 5 | 11, 12 stycznia 2025 |
Semestr letni (drugi) | |
Zjazd 6 | 8, 9 lutego 2025 |
Zjazd 7 | 22, 23 lutego 2025 |
Zjazd 8 | 8, 9 marca 2025 |
Zjazd 9 | 22, 23 marca 2025 |
Zjazd 10 | 5 6 kwietnia 2025 |