Psychologia reklamy
Studia podyplomowe z zakresu Psychologii reklamy są zaprojektowane dla osób pragnących zrozumieć psychologiczne aspekty oddziaływania reklamy na konsumentów. Program łączy teorię psychologiczną, socjologiczną a nawet neurobiologiczną z praktycznymi umiejętnościami marketingowymi, umożliwiając studentom tworzenie skutecznych treści i kampanii reklamowych opartych na zrozumieniu motywacji i zachowań konsumentów.
Celem studiów jest przygotowanie absolwentów do pracy w branży reklamowej i marketingowej, tworzenia skutecznych kampanii reklamowych, które wpływają na zachowania konsumentów przy wykorzystaniu najnowszej wiedzy i narzędzi z dziedzin nauk o człowieku: psychologii, socjologii czy neurobiologii. Studia mają charakter bardzo warsztatowy i praktyczny, pozwalający na rozwinięcie umiejętności analitycznych, kreatywnych i strategicznych, niezbędnych w wymagającym środowisku reklamowym.
Studia podyplomowe z zakresu Psychologii reklamy to doskonała okazja do poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności w jednym z kluczowych obszarów współczesnego marketingu, otwierająca nowe możliwości zawodowe.
Blok 1. Psychologia i neuronauka a przekaz reklamowy – wprowadzenie
- podstawy psychologii poznawczej, społecznej i behawioralnej,
- neurobiologiczne aspekty percepcji, uczenia się, pamięci i emocji,
- uwaga jako nowa waluta.
Blok 2. Psychologia konsumenta
- motywacje i potrzeby konsumentów,
- czynniki wpływające na decyzje zakupowe i lojalność wobec marki.
Blok 3. Teorie reklamy
- różne modele i teorie reklamy,
- model AIDA (Attention, Interest, Desire, Action),
- strategie kreowania i komunikowania wartości marki.
Blok 4. Badania i analiza rynku
- techniki badań jakościowych i ilościowych w reklamie,
- analiza zachowań konsumenckich i segmentacja rynku.
Blok 5. Kreowanie skutecznego przekazu reklamowego
- zasady tworzenia efektywnego przekazu reklamowego,
- rola tekstu, obrazów, dźwięku i wideo w reklamie.
Blok 6. Media i kanały komunikacji
- wybór odpowiednich mediów i kanałów komunikacji dla kampanii reklamowych,
- nowe media – nowe szanse i wyzwania dla rynku reklamowego,
- integracja kampanii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych.
Blok 7. Etyka i prawo w reklamie
- etyka działań marketingowych i reklamowych,
- prawo autorskie w reklamie,
- normy i regulacje dotyczące reklamy oraz ochrona konsumentów.
Zajęcia odbywają się w godzinach 9.00 – 16.00.
Studia realizowane są w formie hybrydowej:
- 5 zjazdów stacjonarnych w Szczecinie
- 5 zjazdów online
Harmonogram zjazdów
Zjazdy | Semestr zimowy (pierwszy) |
---|---|
Zjazd 1 | 26, 27 października 2024 |
Zjazd 2 | 9, 10 listopada 2024 |
Zjazd 3 | 23, 24 listopada 2024 |
Zjazd 4 | 14, 15 grudnia 2024 |
Zjazd 5 | 11, 12 stycznia 2025 |
Semestr letni (drugi) | |
Zjazd 6 | 8, 9 lutego 2025 |
Zjazd 7 | 22, 23 lutego 2025 |
Zjazd 8 | 8, 9 marca 2025 |
Zjazd 9 | 22, 23 marca 2025 |
Zjazd 10 | 5 6 kwietnia 2025 |